فایل APK چیست و چگونه می‌توان آن را در سیستم عامل‌های مختلف اجرا کرد؟
نوشته شده توسط : علی پور

مدام خودتان افسار عمل را به دست بگیرید!

این گزاره‌ی قاطع، وجه تمایز یک شخص پیروز و یک شخص بازنده میباشد برای همین هم مکان تعجبی وجود ندارد که اندروید، آن را به طور عملی طراحی سایت به شغل برده میباشد. فولدر APK این خصلت اصلی را به شما کادو می دهد. این پوشه، با به کار گیری از شعار “خودت شغل خودت را ایفا بده” شمارا به به کارگیری از این سیستم ترغیب کرده و با تولید خود باوری در شما، به طور هم زمان پشت گرمی شما نسبت به خودش را کسب می‌نماید. با ما یاور باشید تا با این پوشه هوشمند آشنا گردید.
پوشه APK چه می‌باشد؟

پوشه APK مخفف Android Package Kit، بسته‌ی قابل انعطاف افزاری Installer اپ میباشد که سیستم استدلال اندروید برای نصب، ایفا و دانلود نرم‌افزار‌ها از آن سود می برد. این فولدر دربرگیرنده مجموع داده‌هایی میباشد که می بایست بر روی دستگاه شما نصب گردد. برای دانلود نرم افزار‌ها در سیستم ادله اندروید، غالبا از گوگل‌پلی به کار گیری می‌گردد ولی این پلتفرم، معایبی را نیز با خویش به همدم داراست. این معایب میتواند دربرگیرنده عدم وجود اپ‌ی مدنظر در آن، عدم به روز پایانی نسخه نرم افزار‌ی درخواستی، بدون‌پول نبودن اپلیکیشن‌ی درخواستی و همینطور عدم ساپورت نرم افزار از آخری ورژن‌ی اندروید بر روی دستگاه‌تان باشد. با کلیه این اوصاف فولدر APK در نقش یک جایگزین به شما این قابلیت را می‌‎دهد که افسار شغل را، خودتان به دست بگیرید.
این فولدر قابلیتی را به شما می دهد که دیگر محصور به دکان گوگل‌پلی نباشید و خودتان نرم افزار‌ی مدنظرتان را از روش گوگل سرچ کرده و طبق مشخصاتی که خودتان می خواهید اعم از پایانی نسخه یا این که هر نسخه دیگر و یا این که ورژن‌ی بدون‌پول نرم افزار را بتوانید دانلود فرمائید. یک کدام از دیگر از مزیت‌های به کارگیری از apk این میباشد که شما می توانید اپ‌هایی را که زودتر از موعد در وب سایت‌ها وارداتی‌اند ولی گوگل‌پلی هنوز آنها‌را عرضه نکرده‌میباشد را دانلود نمایید. به عبارت دیگر، شما به طور دستی مبادرت به دانلود نرم‌افزار کرده و آن‌گاه به طور دستی آن را نصب میکنید؛ به پروسه نصب دستی نرم افزار‌ها به وسیله APK، Side load گفته می گردد. APK در واقعیت مانند پوشه EXE در ویندوز کار می‌نماید، پس درصورتی که از سیستم‌ استدلال ویندوز به کار گیری کرده باشید، کارایی این پوشه برای شما ملموس‌خیس خواهد بود. به دنبال‌ی نوشته‌علمی روش‌ی استعمال از apk را توضیح میدهیم.
اجرای فولدر APK

اندروید

یادآوری این نکته دارای اهمیت میباشد که پوشه APK از ارکان مهم سیستم دلیل اندروید میباشد. در حالتی که از مغازه گوگل‌پلی نرم افزار‌ی مدنظرتان را دانلود بکنید اپ به طور معمولی اعمال می‌گردد ولی در‌صورتی‌که آن را از جایی غیر از گوگل‌پلی دانلود کرده باشید، پوشه APK به امداد شما میرسد، برای اجرای این اپلیکیشن به نصیب Security پیکربندی تلفن همراه خویش رفته و آیتم‌ی Unknown Sources را فعال نمایید. نرم‌افزار‌ی شما فراهم‌ی ایفا خواهد بود. به دنبال راهکارهای به کارگیری از apk بر روی سیستم استدلال‌های دیگر را تحلیل میکنیم.

iOS

سیستم دلیل iOS، حریف بی واسطه سیستم ادله اندروید در مارکت‌های جهانی میباشد پس نباید این توقع را داشته باشیم که بتوانیم پوشه APK که از ارکان اندروید میباشد را درین سیستم استدلال انجام کنیم. همینطور امکان تبدیل یک فولدر نصبی اندروید به iOS نیست پس عالی میباشد به مورد‌های دیگر یا این که شبیه اپلیکیشن‌ی مدنظرتان در سیستم استدلال iOS مراجعه‌کنید.

Windows

برای اجرای پوشه APK در سیستم برهان ویندوز، شما نیاز به به کار گیری از اپ‌های مشابه‌ساز دارید. دو اپ‌ از دارای شهرت‌ترین نرم‌افزار‌های مشابه‌ساز، عبارتند از: Android Studio و BlueStacks. نرم‌افزار‌ی Android Studio، دور و اطراف اندرویدی را بر سیستم دلیل شما قاضی کرده که روال دانلود و نصب و اجرای APK را مانند روال اجرایی در سیستم دلیل اندروید می‌نماید. در نرم افزار‌ی مشابه‌ساز اندرویدی دیگر یعنی BlueStacks نیز شما با مراجعه به بخش My Apps میتوانید apk مدنظرتان را نصب و ایفا کنید. از سایر نرم افزار‌هایی که برای نصب و اجرای پوشه‌های APK در ویندوز استعمال می گردد، می‌قدرت از ۷-Zip، WinRARو Google Android SDK اسم موفقیت.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: